söndag 12 juni 2011

På tåget hem igen

Åkte i torsdags eftermiddag till Stockholm och blev hämtad av min lillebror och hans dotter och min guddotter Johanna. Hem till mamma i Upplands Väsby och där fick jag sova i mitt allra första rum i den lägenheten. Nostalgi på hög nivå. Sen dagen efter på fredag var det begravning i Sollentuna kyrka av min svägerska Eva.

Jag och Johanna var i kyrkan långt före alla andra och la dit hennes blomsterhjärta som åkt ända från Skåne till Sollentuna. Johanna fick säga hej då ifred.



Efteråt så var det fika i församlingshemmet och sen åkte vi tillbaka till mamma och vidare till hennes kolonilott och åt middag. Det var fruktansvärt varmt ute hela dagen.

Vi grillade marsmallows.


På lördagen vaknade jag redan halv åtta och satt och pratade med min bror som gått upp tidigt eftersom han skulle laga sin bil på sitt jobb. Sen så blev Johanna och jag hämtade av pappas fru och vi åkte till min pappa i Norrviken. Åt lunch och sen for vi och klippte Johannas hår och köpte ett par nya skor. Tillbaka till pappa och laga middag och ha lite trevligt. Jordgubbar till efterrätt och sen dessutom en chokladbiskvi till kaffet (som jag skippade). Sen åkte vi tillbaka till mamma vid 22-tiden.

Nyklippt Johanna :)


På söndag sov jag ända till halv tio och vaknade av att resten satt och pratade vid frukostbordet. Jag, Johanna och Johan åkte för att kolla en studsmatta som Johan skulle köpa och ha med till sitt sommarställe. Johanna hade länge önskat en sådan. Sen var vi en tur och hälsade på Eva igen innan vi åkte tillbaka till mamma och åt middag.

Det fina blomsterhjärtat fotat på söndagen på graven.


Sen fick de skjutsa mig till tåget och här sitter jag nu. På väg hem. Skönt, jag är lite trött faktiskt. Det har hänt saker hela tiden och jag har inte haft en stund över för mig själv förutom när jag sovit. Det har varit jättetrevligt och sorgligt samtidigt. Som det brukar vara när det är begravning. Tur man kan skratta fast det är sorgligt runt omkring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar