tisdag 8 november 2011

Italiensk tisdag

Jag längtade efter gremolata idag när jag stod i affären så det blev skinkschnitzlar med gremolata och pasta med tomatsås. Gott och enklare än det ser ut. Det enda är att man luktar och smakar vitlök hela kvällen, det är bäst att den man brukar pussa äter samma sak ;)

Idag har det varit körigt på jobbet. Imorgon är ju minglet och jag har pysslat med bilder och hängt upp vepor och möblerat och fixat mest hela dagen. Imorgon blir det shopping av mat och dryck samt hämta lampor på antikaffären. Och sen kommer lilla gubben med sina spelgrejor och det blir extra trevligt. Nu ska jag softa resten av kvällen så att jag är utvilad tills imorgon, tvärtemot lilla gubben som sitter ute i studion och kollar ut sin repertoar för morgondagen. Livet är inte alltid rättvist, men det jämnar väl ut sig på längden, vi har långt kvar hoppas jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar