söndag 6 september 2009

Då har man alltså med hjälp av halva släkten lurat lillebror. Han anade ingenting utan blev totalt grundlurad. Först hämtad av sina svärföräldrar med ögonbindel och transporterad hem till pappa. Där hade Marianne, pappa och jag fixat buffe och mamma och Hans hade med sig tårta.  När alla var på plats så kom jag ut ur pappas sovrum och Johan blev så paff så han sa ingenting. Men han blev jätteglad. 

Han fick sin kamera och blev jättenöjd. Dagen efter så var vi och köpte ett fodral så att den skulle vara lite skyddad. Sen var det fika på mammas koloni med samtliga "festisar" från dagen innan. Sen åkte vi till mamma och där var det middag med Hans, Johan, Johanna, Eva och mamma såklart. Sen åkte de hem och mamma och jag såg lite TV och gick och la oss. 

Idag efter frukost hade vi datalära. Hur man får igång sitt mobila bredband, skickar mail och surfar. Det klarade gamla morsan galant. Hon har ju fått en Mac, man kan inte misslyckas då....  Får se när hon ringer och inte fattar ett skit, men jag tror inte det. Hon har ju min lillebror som kan hjälpa henne. Och nu kan vi maila och hon kan maila sina barnbarn. 

Sitter på tåget hem, och det är försenat denna gången också. Fick vänta på Stockholms C i ca 25 min innan tåget kom. Det var något trasigt tåg som stod i vägen så allt blev försenat. Men om två timmar borde jag vara i Lund igen. Och jag längtar efter sängen. Jag är faktiskt rätt trött.

Lägger upp en fin bild från mammas kolonilott från igår. Nästan somrigt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar