tisdag 1 september 2009

Vaknar i morse och Emma är INTE pigg, men vill inte stanna hemma. Hon går till skolan med nässpray och Bafucin. Jag ringer vårdcentralen och ber att få en tid för att kolla min hals och mina lungor och ev influensa..... man vet aldrig.  Får faktiskt en tid sent på em. 

Precis innan "frukost" så går mina glasögon sönder. Känns som allt skit händer just nu. Jag kan visserligen ha dem hjälpligt på men det går inte att reparera och en ny tid till optikern kan jag inte får förräns nästa vecka. Panik! Ringer runt en massa optiker och en kan fixa det om jag har receptet och kan faxa det. Men när jag då ringer min egen optiker så har han helt plötsligt en tid 14.30. Klocka elva ringer skolsköterskan på Emmas skola och undrar om hon får ge Emma Alvedon? Emma har ont i huvudet och känner sig trött. Visst det är ok (får dåligt samvete för att hon gått till skolan, typiskt mammor). Skolsköterskan lovar ringa om hon inte piggnar till. Sen ringer Anton på väg hem från skolan redan klockan halv tolv. Han är dålig i magen och har ont i bröstet. Suck! Jag åt lunch och fixade klart det som var viktigt och åkte sedan till optikern. Hittade ett par bågar direkt medan jag väntade på min tur. Min syn hade förbättrats på ena ögat och oförändrat på andra. Jag får dem på torsdag em (åker ju på resa på fredag morgon). När vi diskuterar priset så meddelar han att alla bågar är 50 % rabatt, jag hade helt missat alla stora skyltar i butiken. Men jag hade inte valt någon annan båge, jag tittar inte på priset när jag ska ha något i ansiktet i kanske 1-3 år framåt. Okej då, smärtgränsen går väl vid 2500 kronor.

Åkte hem och hämtade Emma och sen ner på vårdcentralen. Träffade vår husdoktor Elisabeth för första gången och hon är jättetrevlig och gav ett gediget, stabilt intryck. Hon visste vad hon talade om. Jag är inte frisk, men hon hörde inget på lungorna, hals och stämband ser jättebra ut. Hon ville att jag tar det lugnt såklart, jag har något virus, men inget livshotande. Prata mindre för hals och stämband och dricka mycket. Kurera mig på det sätt jag finner lämpligt. 

Sen gick vi till skoaffären och köpte jympaskor till Emma. Riktigt fina lite rosa och grå som hon tyckte om och som var sköna att gå i. Efter det en snabbis på ICA och sedan hem. När jag parkerat hemma och ställt in kassen så kommer killen som ska köpa Emmas cykel. Köpet avklaras på 5 minuter och jag blir några kronor rikare. Nu har jag sålt att jag lagt ut på Blocket i söndags kväll. Mina annonspengar på 100 kronor har genererat väldigt många fler hundralappar :-)

Vilar nu upp mig i soffan med "The Mentalist" medans mannen tränar i studion inför sin spelning på ett bröllop på lördag. Han är inte heller helt frisk, men jag hoppas han är frisk till lördag för både honom själv och för brudparet. Inte roligt att vara utan musik på sitt bröllop. Och jag vet att mannen vill "leverera" kvalitet, och absolut inte ställa in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar