lördag 17 juli 2010


Läste ut min bok igår. Jag ville inte att den skulle ta slut, den var så himla bra. 3 sekunder med Roslund & Hellström. Tredje boken av dem som jag sträckläser. Kan inte förklara men alla tre har varit superbra, den sista helt grym.

Igår släppte vi av Anton vid golfbanan på väg till tippen. Hela grindsläpet fullt med soffa, gammal kyl/frys, virke och det gamla 3-dörrars partiet + fönstren till uterummet. Tog på krafterna i den extrema värmen att släpa, lyfta och slänga av. Men nu är det gjort, har redan börjat samla till ett nytt lass utanför planket (så vi slipper ha det inne på tomten). När vi kom hem så tittade mannen i bakluckan, han hade lagt en sopsäck där som han glömde slänga. Sånt som händer när hjärnan är för varm :)

Senare på em åkte jag och handlade på ICA, det blev Sandby kotlett och majskolv att grilla. När jag kom hem ville Emma åka och plocka jordgubbar. Vi tog med hennes kompis och körde iväg. Tar bara 5 minuter att åka dit. Det blev två sorter, Polka och Florence, och en massa som åkte ner i magen redan i jordgubbslandet. Solvarma jordgubbar måste vara bland det godaste som finns. Hemma igen så tog jag ett före-middagen-dopp. En kvart i jordgubbslandet blev för mycket för mig. Sen grillade mannen kotletter och majskolvar och jag gjorde sallad. Det var så himla gott, alla utom Emma åt upp. Hon var inte så hungrig, eller så hade hon ätit för mycket jordgubbar :)

Vi kollade en konstig film och åt sedan lite jordgubbar. Barnen doppade dem i smält choklad och drack mjölk, jag äter dem bara som de är, det är godast....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar