söndag 4 juli 2010


Vaknade vid 8-tiden i lördags morse lite lätt bakis tror jag. Drack nog ett glas för mycket i fredags kväll. Men vad gör det, jag har ju semester... Efter en god frukost hoppade både jag och mannen i baljan. Så himla skönt, jag tror det var lite över 30 grader varmt i vattnet. Förmiddagen gick i lugnt tempo, lite sol, läsa tidningen och sen en hamburgare på grillen till lunch. Vi drog in till Lund på bågen och kollade kevlar-jeans till gubben men hittade inga som passade trots att vi avverkade två butiker. Åkte in till systemet vid centralen och handlade lite roliga öl och Sangria till söndagens planerade mingel med grannarna. Hemma igen så var det pool, sol, läsa och bakgrundsmusik av min egen man. Vilken lyx, men ingen att dansa med, han var ju upptagen :( På em kollade vi fotboll hos grannen och Tyskland vann till allas glädje. Vi grillade lite till middag och kollade film. Gick faktiskt och la oss tidigt, redan 23.

Imorse var det en snabb frukost och sedan rakt i plurret. 25 grader ute redan tidigt. En massa sol, bad och läsning fram till våra kära tyska grannar med tre barn kom och badade och drack Sangria med tilltugg. De har precis tackat för sig och gått hem, känner mig lagom go och glad och mannen sitter åter igen och spelar. Gamla godingar verkar han ha på spellistan ikväll. Har hällt upp lite vanligt bubbelvatten för att jämna ut. Brukar inte ha för vana att dricka alkohol dagtid, väntar gärna tills solen lagt sig lite. Ohh, nu spelar han en riktigt bra Dire Straits låt. Man blir snabbt i partymode när det spelas rätt musik.

Har lite kyckling på marinering i kylen som vi ska slänga på grillen senare. Jag har bara inte klurat ut vad vi ska ha till, men det blir nog en kall sås med vitlök och sweet-chili sås, brukar vara gott....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar