onsdag 7 juli 2010

Vaknade 8 imorse och min käre man frågade om vi skulle gå upp eller somna om och bli dumma i huvudet. Jag svarade inte och vi somnade om och vaknade 9.30 istället. Och inte kände jag mig piggare för det. Frukost till oss och sedan till barnen. Emma hade en kompis som sovit över (den andra natten i rad som hon hade sällskap, dock av olika kompisar). Mannen skrev handlalista för byggmarknaden. Jag körde till Mimmi och hämtade flyttkartonger och köpte lunchmat på ICA. Ringde och hyrde släp på OK och lagade sen lunch till oss alla. Sallad till oss vuxna och frysta potatisbullar till barnen, snabbt och enkelt. Det var dubbel äggula på ett av äggen... rätt ovanligt nuförtiden, de äggen brukar bli bortsorterade.



Lilla gubben och jag for så till byggmarknaden och det tog tre timmar från att vi hämtat släpet, handlat allt, kört hem och lastat av och sedan precis på minuten återlämnat det igen på OK. Kan bara säga att allt gick i 190. Tre timmar går fortare än man tror. Nu ligger allt utom trägolvet hemma på baksidan, klart att börja bygga. Först ska vi dock riva en del av uterummet för att sedan byta tak, väggar och fönster. Ska bli fint när det är klart. Mimmi låg i min rabatt när vi kom tillbaka, helt fantastiskt tycker jag, 86 år och fortfarande på G. Jag bjöd på en glass och vi satt och snackade en stund innan hon körde hem igen. Snacka om "stål-moster" (lilla gubbens moster).

Efter en grillad köttbit och lite tomat-mozzarellasallad så kom alla trevliga grannar (5 vuxna + 5 barn) in för att kolla fotboll. Det var Tyskland-Spanien och vi har ju en tysk på gatan så det var ju en viktig match. Alla barn badade under översyn av Anton (äldsta barnet i skaran). De badade hela första halvlek och en bit i andra, sedan orkade inte Anton passa dem längre. Två av barnen var tyska kusiner till tyska grannens barn, men de kunde engelska eftersom de gick i en engelsk skola i Tyskland, och mina barn tyckte det var roligt att få träna lite engelska. Många språk samtidigt.. Matchen slutade i alla fall med förlust för Tyskland :(

Har tagit ett kvällsdopp med mannen och sitter nu och glor på Die Hard (ettan), man kan den utantill nästan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar