fredag 23 juli 2010

Vaknade imorse trött. Det var varmt och vi hade varit uppe alldeles för länge och suttit hos grannen och druckit vin. Typiskt när man tänkt något helt annat...

Åkte på tisdag em till Sölvesborg och min mans lillasysters sommarhus. De var där och vi köpte med oss kött att grilla. Hade en jättetrevlig kväll tillsammans med deras granne brandmannen. Spelade sen kort innan vi gick och la oss. Mannen och Anton i bäddsoffan i lilla rummet längst bort och Emma och jag i bäddsoffan i stora rummet. Lillasyster och man sov i sitt sovrum. Precis när jag somnat kom Anton och klappade på mig. Mamma jag kan inte sova, pappa snarkar... Emma går frivilligt in och lägger sig bredvid mannen och Anton somnar direkt hos mig. Gosigt att ha honom så nära.

Dagen efter så var vi på hundstranden eftersom de hade med sin hund. Låg/satt och solade och läste en stund och sedan hem och äta lunch. Lillasyster och man åkte senare hem till Hässleholm där de bor och vi stannade kvar och lagade middag. Kolla lite TV och somnade till slut. På torsdagen så åkte vi till Sandvikens strand och låg där hela em. Härligt varmt och lagom soligt. Vattnet var jätteskönt. Körde direkt hem förbi Kristianstad och stannade för att köpa utebelysning till en granne hemma på gatan. Hamnade på sportaffärer och fyndade shorts och T-shirts till barnen. Mannen fick sig ett "andra" par badbyxor.

Hemma igen så blev det "lätt"-middag. Vi klämde en korv i K-stad, så vi var inte så hungriga. Mannen och jag gick över till grannen med lampor och fastnade där. Blev många glas vin på deras altan.....

Idag efter frukost for jag ner på byn och köpte mer olja att grunda det obehandlade träet som skall målas. Djuraffären var stängd så jag kunde inte gå in och kolla efter balja och galler till min vattensten, osis... Kollade in skoaffärens rea och handlade sedan mat på ICA. När jag kom hem fick jag snabbt slänga ihop lite mat till Anton som skulle på golfbanan med grannen. Lagar nu crepes till mannen och mig. Emma nobbar crepes så hon får pannkakorna som de är. Mannen står ute på uterumstaket och balanserar. Väntar bara på ett brak och 112, men jag håller tummarna för att taket håller och han blir klar med det idag. Han har spelning imorgon på en fest där jag ska vara med. Han måste träna lite i em, då ska jag och Emma passa på att baka lite goda kakor. Idag är det hennes namnsdag nämligen (imorgon är det min). En bild på mitt namnsdagsbarn från Tredenborg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar