måndag 26 december 2011

Annandagjul

Och det är grått och trist ute och här sitter jag nyduschad och i festkläder för vi ska åka till Hässleholm på släktmiddag hos makens lillasyster Eva och hennes man. De firar faktiskt 5-årig bröllopsdag idag, men det är inte därför vi är bjudna dit, officiellt i alla fall. Jag får nog gratta henne på fejjan innan vi sticker dit.

Julen har varit alldeles exceptionellt lugn i år. Lillejulafton var vi på byn några timmar på fm jag och maken och sen på em lagade jag julgodis med barnen och sen åt vi middag. Julbadade traditionsenligt med tillbehör. Sen julafton i lugn och ro hemma med julklappsöppning på morgonen. Julafton fortsatte kl 15 var det hos Mimmi med släkten och tomte och sen hem igen vid 21 och mysa i soffan (precis som på bilden som Emma tog med sin nya iPhone 4S som hon fick i julklapp av tomten). Jag skulle också fått en sådan men tomten hade visst lagt en annan modell i mitt paket så det blir till att byta den i veckan. Tur det var i mitt paket och inte i hennes, hon släpper den inte ifrån sig mer än några minuter i taget.


I går så gjorde vi ingenting, nästan... Jo vi lagade ju lasagne och det var kul. Annorlunda att laga mat med iPaden som kokbok med filmer och bilder. Spännande och riktigt kul, fast vi kommer inte alltid överens när vi lagar mat. Jag anser att min man inte läser/lyssnar på receptet, men det tycker inte han. Ja, ni förstår.. men det blev gott och trevligt ändå. Vi får träna på det ;) Granen fick lite extra pärlhalsband som jag glömt ta fram i fredags. Den ser lika fin ut som vanligt, tror ingen märker att jag satt dit det nu.


Imorgon är det tillbaka till jobbet igen fyra dagar och sen är det nyårsafton på lördag på Svenshög för andra året i rad. Ska bli jättetrevligt. Har inte hört om meny etc ännu, men det kommer väl. Vi ska hjälpa till i år, sex rätter blir för bra för värdparet att skaka fram ännu en gång plus viner till det. Sen är jag ledig andra januari för att hinna vila upp mig. Inte kul att vara helt slut på jobbet när man kalasat en hel natt :)


I granen fanns en ängel jag inte kände igen och jag såg den först när jag tog en närbild på en av discokulorna (som också är nya för i år). Julgransljuset lyste så fint bakom den och med lite "vaselin" i kanterna så blev bilden fin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar