lördag 24 december 2011

Jultomten kommer på morgonen hemma hos oss

Det är en alldeles egen tradition vi har hemma hos oss. Vi träffas nämligen på julafton vid tretiden för att se Kalle Anka och sen äta julmiddag med släkten och efter det öppnas julklappar tillsammans med släkten, men det har alltid varit kaos så jag och maken bestämde att vi tar vår privata julklappsöppning hemma på morgonen. Lugn och ro och alla öppnar paket ett i taget. På kvällen får barnen bara paket från släkten som är där.
Satte upp min fina julbonad som min mamma gjorde till oss när Anton låg i magen julen 1994. Det var också den julafton som jag sa ja :)

Jag fick en jättefin Ceannisväska och ett nattlinne.
Och "bordstabletter" i plast som jag ska ha som stövelskaftstöd. Smart och billigt jämfört med de som säljs i affären och heter stövelskaftstöd. Jag kanske ska ta patent på detta ;)
Sen fick jag en present till, men det hade blivit nåt fel så jag hade fått fel sort. Ska inte avslöja vad det är ännu..... Ska ringa på måndag och kolla hur jag ska göra för att byta.
Barnen var nöjda med sina presenter och sitter nu på sina rum och pillar för fullt. Härligt att julafton kan vara så lugn och skön. Bra grej att INTE vänta med alla julklappar till kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar