torsdag 18 november 2010

Betor

Satt på jobbet djupt koncentrerad :) på att sortera fakturor när det hördes ett dån (marken skakade en aning och det lät som om en hel container trillade ner på marken). Tittar ut och ser inget direkt, ställer mig upp och tittar ut på vägen. Där har en lastbil med släp vält sitt släp fullt med betor. Det var betor över hela vägrenen och ner på cykelbanan som gick sidan om. Jag tog kameran och sprang ut och fotade eländet. Det kom i tidningen på nätet efter en stund... Bara några minuter senare kom brandkår och ambulans, men ingen var skadad. Det var bara en helsikes massa betor överallt. De gick och plockade betor hela eftermiddagen och var klara precis innan jag skulle åka hem.



Min käre man har ju varit i Västerås måndag em till igår. Han skulle hålla ett föredrag men blev sjuk under måndagnatten och låg till sängs hela tiden. Orkade åka hem igår och har varit hemma idag med. Han mår illa och har ont i magen. Ska hålla sig hemma imorgon med. Två till från Polen resan har också varit dåliga. Förstår inte hur vi andra lyckats hålla oss friska? Bättre virke i oss? Synd om honom i alla fall, han är matt och orkeslös. Hoppas det repar sig till helgen.

Vi åt stuvade makaroner och falukorv idag så lilla gubben önskade sig det. Stuvade är inte min favorit, men vad gör man inte för en sjukling. Jag väntar på att klockan ska bli 20.30 då det är Kinas mat på SVT. Vi sitter som klistrade hela familjen, det handlar ju inte bara om mat, det är geografi, historia och människor. I like it! Tills dess blir det lite kläder som ska vikas och in i garderoben. Ska ringa min lillebror också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar