måndag 15 november 2010

Ensam hemma

Då var det måndag igen och ikväll är jag ensam hemma (förutom barnen). Mannen är med jobbet på nåt i Västerås och kommer hem onsdag kväll. Handlade på väg hem från jobbet och lagade mat och tvättade lite tvätt. Vilat upp mig i soffan och ska nog gå och lägga mig tidigt ikväll. Är lite eftertrött efter Polen-resan.

Vi åkte Wizz Air från Malmö till Gdansk. Tog mindre än en timme och sen taxi i ca 35 till Grand Hotel i Sopot. Det var verkligen ett superfett hotell. Kollade prislistan vid receptionen och en natt gick på nästan 4000 kronor. Tur vi inte betalade det...

Vi checkade in och tog ett glas vin i hotellbaren innan vi gick ut på stan. Åt på en mexikansk restaurang den kvällen. På lördagen så gick vi ut på stan och åt frukost. Jättemumsigt. Promenerade runt stan och gick sen längs strandpromenaden och ut på träpiren.

Var nere vid SPA avdelningen och badade och bastade. Tog en liten powernap innan middag och gick sen ut på en helt underbar italiensk restaurang med bara 16 sittplatser i en källare på gågatan Monte Cassino. Alla var helt lyriska när vi gick därifrån. Absolut den bästa italienska maten jag någonsin ätit :) En stund efter middagen så gick vi på disco. Det var utlovat 70-tals musik, men det var inte helt korrekt. I alla fall var det ok, men aircondition verkade inte vara standard i denna byn. När vi dansat oss tillräckligt svettiga så gick vi hem. Klockan var tillräckligt mycket för oss "gamlingar" ändå. Sov som en stock och just efter 10 på söndagen så träffades vi igen för frukost på hotellet. Den såg fin ut på bild, men priset 90 sloty var det inte värt (drygt 200 kronor). Men man vet ju inte innan man provat.

Vi lämnade in vårt bagage och gick på stan fram till klockan 2 då vi beställt taxi till flygplatsen. Efter flygresa och biltur så var vi hemma igen innan klockan 6 på kvällen. Trötta men nöjda.