lördag 27 november 2010

Idol Malmö


Igår var jag och Emma på Idol på Malmö Arena. Det var fantastiskt kul. Och Emma var helt extatisk. Vi satt rätt högt upp men hade jättebra utsikt över både scen och jury. När allt var över så gick vi ner och kikade lite. Emma insåg att det skulle nog inte bli några autografer, men efter en stund så lättade trycket och vi gick ner till scenen. Emma kom upp på en stol mindre än en meter från scenen och jag stod bakom henne. Hon fick autograf av Laila Bagge och Jay Smith. Olle gav upp precis innan han kom fram till oss..... Sen när vi kom ut och skulle hämta våra jackor så hittade vi Geir och Emma fick även en autograf av honom. En tjej som stod sidan om oss hjälpte Emma genom att sträcka sig långt fram så att just hon fick kontakt. Vi såg även en massa andra kändisar, och familjer till Idoler.... Det var en stor upplevelse för Emma. Att komma så nära någon/några hon bara sett på TV.

Sen hämtade vi bilen och köade ut från parkeringen. Det snöade ymnigt och vägarna var moddiga. Utanför Malmö slutade det snöa och sen gick det lättare att köra. Vi var hemma först klockan 01. Trötta men lyckliga. Jag ångrar bara att jag inte tog med min lilla Lumix. Den filmar i HD. Nu blev det mobilfoto och mobilfilm. Fast jag tror Emma är rätt nöjd med det med :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar