torsdag 11 november 2010

Polen here we come!

Det blåser ute och imorgon säger SMHI att det ska blåsa ännu mer. Upp till 15 m/s.... Bådar inte gott då vi ska flyga till Gdansk imorgon. Vi är tre par som tar en höstweekend tillsammans för andra året i rad. Förra året var vi i Bremen på oktober-fest. I år blir det Sopot. Det ligger mellan Gdynia och Gdansk och är en gammal bad/kur-ort med över fem kilometer sandstrand. Gamla fina hus och en jättelång gammal träpir som en av turistattraktionerna. Vi ska bo på Sofitel Grand Sopot, ett superfint hotell från 1920-talet. Finns ett populärt spa på hotellet, men det är inte därför vi ska dit. Om, jag säger om, det finns nån trevlig behandling som inte kostar skjortan så gör vi det, annars låter vi bli. Vi ska strosa på stan, äta gott och umgås helt enkelt. Koppla bort vardagen en stund när det är som mörkast.


Förra veckan var det novemberlov för barnen. Jag jobbade tre dagar och var ledig tors-fred. Vi hade inga telefoner så det var riktigt trist. På torsdag så gick jag och barnen på bio, på fredag var jag inne och snabbshoppade innan lunch och sen handlade Emma och jag fiskar till hennes akvarium på em. Efter middagen kom grannarna in på lite Alla helgons afton mingel. Vi drack lite gott vin och snackade i flera timmar. Riktigt trevligt som vanligt :)

På lördag kväll var vi i minneslunden och tände ljus för alla som vi saknar. Det börjar bli några stycken för mig, inte så många för mannen och barnen. Han har ju inte lika stor släkt som jag. Åt en god middag och hade mysigt. På söndagen så var jag, mannen och Anton en tur till Skrylle och gick en runda. Efteråt handlade vi fika och åkte hem till Mimmi en stund. Jag körde sen till Vellinge och innebandycupen som Emma var med på. De fick silver och vi var hemma först klockan 21. Var en lång dag för Emma. Men hon var nöjd.

Denna veckan har gått bra, fick tillbaka telefonin på jobbet på tisdag fm. Äntligen!!!!! Man är så handikappad utan vanlig telefon. Ingen kan ringa till en och man kan inte ringa ut. Tränade på tisdagkvällen och skulle gjort det idag med om det inte var för årets tjejkväll på SSIF. Handlade några julklappar och hälsade på Mimmi efteråt. Barnen ska äta hos henne och Emma ska sova där när vi är borta. Det blir nog bra, jag är så glad att hon finns där för barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar