tisdag 2 november 2010

Ljus i mörkret.....

....känns det som om jag behöver. Sommartiden är slut och kvällarna blir mycket snabbt kolsvarta. En timme gör väldigt mycket. För en kortare tid har vi i alla fall lite ljusare på morgonen, det betyder mycket när man ska upp ur sängen.

Förra veckan blev ju en telekabel avgrävd på jobbet. Vi är fortfarande utan telefon och det börjar bli trist. Att ringa alla samtal på mobilen är inget jag älskar, känner mig micrad inifrån. Längtar till min vanliga telefon och mitt fantastiska headset som göra att jag har båda händerna fria och kan göra mer än en sak samtidigt. Är så stenålder att behöva hålla i telefonen, eller hur? I alla fall ska det vara fixat inom några dagar, under förutsättning att de inte hittar fler fel.

I lördags hade Emma halloween-fest med sin kompis Karin och allt gick bra. Karin sov över ända till måndag så de lekte hela dagen i går när jag jobbade. Idag har Emma varit hos Mimmi och ätit lunch och sen kom jag och hämtade henne där. Mimmi kände sig lite yr efter gympan på fm så Emma fick cykla ner till henne. Anton är mest hemma, eller tar nån tur med moppen. Han skulle ju åkt på Dreamhack i JKP men en av hans kompisar hade tydligen gjort något riktigt dumt så han fick inte åka dit för sina föräldrar. När jag fick veta orsaken så var det ju glasklart att killen skulle få ett straff. Synd om Anton, men vad ska man göra. Han får stanna hemma och åka en annan gång. Kommer fler tåg.

Emma hade taktikträning ikväll på innebandyn och när hon kom hem så körde gubben och jag upp och tog ett pass på Actic (Nautilus hette det innan). Vi åt middag när vi kom hem och nu sitter jag här medans han glor på en riktigt dålig film. Usel är inte ens förnamnet.

Ska kolla lite hotel till vår julnatt i STO. Vi skulle åkt på kryssning som vi gjort några gånger innan, men skippar det och gör stan istället. Dessutom ska vi iväg "innan" julafton, så man kan ju passa på att handla några sista-minuten-julklappar kanske (om jag får för mannen som inte gillar att shoppa). Och kanske någon teater eller annat på kvällen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar