söndag 24 oktober 2010

Helg igen?

Den här veckan har varit så kall och regnig (och snöig) att man nästan längtat bort. Fast jag längtar ju till riktig snö och vinter i norr, det är det inte kallt på samma sätt som härnere i Skåne där det blåser och är fuktigt. Brrr....


Jobbade hela fredagen i solsken genom fönstret. Härligt! Hämtade Emma och hennes kompis Karin inne i Lund och gick på en leksaksaffär och köpte lite grejor till deras Halloween-fest nästa lördag. Handlade två goda flaskor vin och sen på ICA och lite middag. Skjutsade hem Karin och sen var Emma och jag hemma vid halv sju. Vi lagade mat och sen slängde vi oss sen i soffan för att kolla Idol. Emma fick helt plötsligt ont i huvudet och magen och la sig ner för att få huvudmassage av lilla gubben. Hon somnade :)


Båda två hoppade i säng (man och dotter) medans sonen satt kvar en stund uppe hos sig. Han var så lycklig då han fått köpa biljett till Dreamhack Winter 2010 i JKP i slutet på november. Han fick lov av sin lärare att åka och rusade direkt hem för att be pappa om hjälp att boka plats. Han ska åka med två andra kompisar på skolan och de får skjuts av den enes föräldrar som ska dit upp på annat ärende. Tur det, hade inte velat köra 30 mil och sitta där i tre dagar :(


Idag var det hemmamatch för Emmas lag F99-00 SödraDal mot Palmstaden Trelleborg F98, alltså ett-två år äldre än våra tjejer. Men de spöade dem hur lätt som helst. Det blev 14-1 till slut och Emma gjorde tre mål varav en utan assist :) Lilla gubben filmade och gjorde både en trailer och en hel film med allt material. La ut trailern på FB och den blev helt super. Nu vet jag vad jag ska göra nästa gång vi ska på nåt äventyr. Filma och fota och göra en film och sen slänga resten. Herregud vad med foton och filmer jag har i min dator och i mina lådor. Hade kunnat bli en massa små roliga "klipp" att dela med sig av. Får tänka framåt och låta det gamla vara, om jag kan hålla mig :) Jag är så glad att jag har en Mac som är enkel att använda. Och fått de nya uppdateringarna på iMovie och iPhoto installerade :) Orkar du så klicka på länken för iMovie och kolla vad man kan göra. Och jag lovar, det tar inte lång tid, tvärtom så blir du förvånad över hur snabbt och lätt det går även om du aldrig gjort det förut. Det är Mac i ett nötskal... Ja, jag vet jag är partisk, men kan min mamma som är en bit över 70 klara av det som om hon aldrig gjort förr så kan väl du? Men smakar det så kostar det, men varenda krona är väl investerad i mindre "klydd" (som man säger i denna delen av Sverige).


Anton kom precis ner och sa godnatt. Han har en kompis hemma hos sig och de har precis slagit av sina datorer efter att ha lanat hela kvällen. Nu är det natti en stund. Och för mig med...


Här är han, min son. Beskar skolfotot och gjorde det svartvitt. Han är lik sin far, lika charmig :)



BTW... fixade själv mitt problem med mailen. Nöjd med att själv ha löst problemet :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar