onsdag 6 oktober 2010

Vem är inte sjuk i familjen?

Alla verkar vara mer eller mindre sjuka hemma hos oss. Jag är på bättringsvägen från min bihåleinflammation, Emma snörvlar och hostar och har ont i halsen, Anton snorar IGEN och lilla gubben känner sig hängig. Finns det någon mirakelkur man kan hälla i alla fyra? Tror inte det, bara att hålla ut och hoppas på snabb bättring.

Haft klydd med försäkringskassan då jag fått för lite pengar utbetalt när jag var hemma med Emma för några veckor sedan. När man ringer är det 25 min kö och man kan inte maila, bara skicka meddelanden som man får svar på till sin mail som sen i sin tur INTE går att svara på utan man får klippa ut och klistra in i F-kassans meddelande ruta och lägga till det man vill kommentera. Så fyra gånger har jag gjort det idag, blev till slut en lång radänga men fick inget svar på det sista. Var rätt så lack faktiskt, hur oserviceminded får en offentlig inrättning vara. Vad trodde jag egentligen, och vad vet jag. Jo, en massa som fått böka länge och väl innan de fått rätt, om de nu fått rätt överhuvudtaget. Jag hade ju varit väldigt PÅ, det kanske inte är alla så orkar va så PÅ. Detta var ju under en dag och jag har haft några minuter då och då att klippa och klistra och skicka nya meddelanden till dem. Jag hade nog tappat alla förhoppningar kan man säga och tänkte att jag får väl nöja mig med "ingenting". Gissa om jag blev förvånad när det ringer på mobilen ikväll och en supertrevlig tjej från f-kassan ringer och meddelar att hon precis förstår mitt problem och har fixat en kompletterande utbetalning till mig och förklarar hur jag ska göra i framtiden. Jag har nämligen flexibel årsarbetstid som inte funkar som vanlig arbetstid och då ska man fylla i på ett speciellt sätt. Allt tog mindre än fem minuter, tänk om den första handläggaren som svarat på mitt mail ringt upp mig så hade vi rett ut detta direkt. Nu tog det fyra handläggares tid plus min utan resultat. Jag tror aldrig jag hade kunnat jobba där, jag är alldeles för inriktad på att göra kunden nöjd och att saker och ting ska bli utredda direkt. Att svara luddigt eller vad man tror att kunden vill veta duger inte för mig.

Nu väntar Brottet på ettan och sen är det ryggläge. Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar