lördag 2 oktober 2010

Förkyld något så in i bomben

Det började redan i onsdags kväll. Ont i halsen och trött. Vaknade med halsont och tog med Zyx till jobbet, vilket hjälpte en del. Efter lunch på torsdagen så var jag helt matt. Fick undan allt viktigt innan jag gick hem. Kände på mig att fredagen skulle jag ligga i sängen, och jag fick rätt. Jag var helt slut hela fredagen och låg och kollade TV. Somnade lite fram och tillbaka men kände mig aldrig pigg.

Anton ringde på vägen hem från skolan och frågade om han fick lana med Ludde, vars föräldrar skulle köra förbi oss på vägen hem. Han kom hem och packade ner sin dator och väntade snällt på att de skulle komma och hämta. Försvann vid 17-tiden och jag och min käre man såg en film innan middag. En action-rulle med John Travolta som hette From Paris with Love. Den är helt ny och den var ok. Hände hur mycket som helst och Travolta var som vanligt skitbra i sin karaktär.

Filmen tog slut och vi lagade köttfärssås och spagetti. Emma kom hem och vi åt tillsammans och sen såg vi Idol. Mina favoriter gick vidare :) Satt och småtittade på lite av varje, orkade inte gå och lägga mig och hade ingen vilja att ta tag i saker. Till slut la vi oss nångång vid 1-tiden.

Vaknade vid 9 och gick upp och åt frukost vid 10. Mannen körde Emma till samlingsplatsen för dagens innebandymatch mot en klubb i Malmö. Gjorde mest ingenting hela förmiddagen. Bytte sängkläder och mannen bytte ut ett rör bakom toan på nedre plan. Hade haft ett elrör där sedan i julas och det var väl dags att byta ut det mot ett kopparrör enligt standard. Satte på en tvättmaskin sängkläder och sen åt vi lunch. Blev lite rester från igår. Sen åkte mannen för att hämta Anton i Svedala och jag kollade in en film. Emma ringde och jag fick ta bilen ner till idrottshallen för att hämta henne. Hon hade börja gå så vi möttes vid ICA, det var kallt ute och hon frös av att bara stå och vänta. Bra gjort av henne. De förlorade matchen men hon var lycklig ändå. Hennes tränare är fantastisk, han kan verkligen säga och göra rätt saker för att motivera tjejerna.

En av mina "kärleksörter" på framsidan.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar