fredag 29 oktober 2010

Nothing compares to you

Denna veckan har det hänt många saker. Jag "kramades" med en annan bil på vägen hem i måndags. Efter att ha pratat med försäkringsbolaget så förstår jag/vi nu att det kommer att komma en räkning på sammanlagt 6000 kronor för självrisk på bilförsäkringen. Varför det blev så dyrt beror på att vi har en så ny bil. Aldrig får man vara riktigt glad.....

På tisdagen tränade Emma innebandy och på onsdag likadant plus att jag hade Smyckesparty för några av mina väninnor. Det blev att snabbt åka hem och fixa nåt gott till partyt plus middag och få Emma till innebandyn och hem igen. På torsdag var mannen ute med jobb och jag fick fixa skjuts åt Emma till gitarren och själv åkte jag på Antons föräldramöte. Anton var dessutom sjuk torsdag och fredag.

Sen igår torsdag så blev en telekabel på jobb avgrävd. För miljonte gången på kort tid. Jag orkade inte bli arg, jag skrattade hysteriskt och sen var det inte mer med det. Dessutom har vi bytt värmepump från olja till jordvärme på jobb och pannan funkar inte optimalt på nån vecka till eller så vilket betyder att vi inte har full värme förräns i slutet på nästa vecka. Vilket i sin tur betyder att jag har ett elektriskt element på mitt kontor för att inte frysa häcken av mig. Vilken soppa, eller hur? När jag gick hem idag så funkade fortfarande inte telefonerna, men internet var ok i alla fall.

Köpte en massa fina pumpor med hem i butiken eftersom Emma ska ha halloween fest hemma hos oss imorgon. När jag kom hem så fick Emma och hennes kompis Karin plus Anton följa med till affären. Tjejerna skulle köpa godis till festen och Anton skulle bestämma middag. Emma skulle på en annan halloween fest ikväll och skulle inte äta hemma. Det blev ryggbiff och grönpepparsås. Väl hemma så fick mannen måla tjejerna och sen drog de iväg till partyt på cykel.

Vi åt middag och sen såg vi Idol och när det var slut så rymde mannen ut i studion. Han hade fått sin nya leksak och bara måste prova den. Såhär sitter jag själv och väntar på att Emma ska komma hem. Imorgon ska hon på innebandymatch så hon får nog hoppa i säng tidigt om hon ska orka med.


1 kommentar: