tisdag 28 september 2010

Chili con carne till middag idag

Sov oroligt i natt. Jag var jagad men har glömt varför. Det var jobbigt bara. Sov hela natten, men vaknade och kände mig inte riktigt utvilad. Var väl jobbigt att springa hela natten :)

Anton var fortfarande hostig men vi fick iväg honom till skolan. Gäller bara att komma över tröskeln på morgonen och komma iväg. Bilen startade också snällt idag, den ville inte starta igår em när jag skulle hem från jobbet. Jag fick be om hjälp att putta igång den. Var i alla fall på jobbet först av alla och larmade av och tände upp. Hade med mig en macka eftersom jag inte visste hur det skulle gå med bilen...

Det var många olika saker att ta tag i idag. Allt mellan himmel och jord. På em så var jag på byn och hämtade paket och handlade te och diskmedel till köket. Ringde en kille och ville sälja en hjärtstartare. Inte riktigt min budget så jag fick skicka det vidare till direktören.

Körde hem först efter 16 och när jag kom hem var Emma hemma med tre kompisar och Anton satt framför datorn. Skickade mannen att handla mjölk på vägen hem eftersom den i princip var slut. Middagen blev färdig chili i frysen som även blev till en liten matlåda för mig imorgon. Barnen fick efterrätt, chokladpudding med chokladmousse ovanpå. Det var populärt och inte så sött som jag trodde, nästan så att jag kunde klämt en själv :) Blev sen middag så efter disk så var det Idol med familjen.

Dagens bild är tagen av Emma när hon var med skolan i Fulltofta och gick en bit på Skåne-leden. Har förstorat den i A4 så nu sitter den på väggen i tvättstugan. Helt fantastisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar