lördag 18 september 2010

Dagen före valet

Imorse vaknade vi redan klockan sju..... men vi gick upp först klockan åtta :) Frukost på det och sen åkte mannen till Kaninen för att hjälpa honom med ett elfel ;) Emma vaknade och åt frukost samt gjorde matsäck eftersom hon skulle med en klasskompis på badet med hennes familj. Jag började flytta alla saker i bokhyllan i vårt sovrum till pappkassar och sedan alla saker i Emmas bokhylla så att vi kunde demontera den. Mannen monterade ner vår gamla bokhylla och satte upp den i Emmas rum. Det blev jättefint. Nu har hon vitt och björk i hela sitt rum, till och med golvet är björk :)

Emma kom hem innan halv tre och sen for jag med båda barnen till Svedala. Anton skulle lana med Ludde och Emma skulle på Ylvas 11-års kalas. Hem igen och sen in till grannen och grillpartyt. Satt där i många timmar och sen när det blev riktigt kallt så gick vi in till oss och bastade (jag och tre män). Skönt att värma upp sig efter en helkväll utomhus, visserligen med filt och varma kläder, men ändå...

Musiken på högsta volym och gubbarna tjabbar därute, jag håller mig på avstånd. Får se när de går hem..... Klockan är ju inte så mycket ännu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar