onsdag 15 september 2010

Hemma igen med sjukt barn

Imorse när jag gick upp så gick jag förbi Emmas rum och frågade om hon ville gå till skolan. Svaret var nej och hon vände sig om och somnade igen. Jag åkte till jobbat efter yogurt och multicrush, min nya last :) Hade faktiskt mycket lite att göra idag och var glad att dagen tog slut klockan halv ett då jag åkte hem till Emma igen.

Vi lagade lunch och sen kollade lite TV. Anton kom vid halv fyra och var superhungrig. Vi fick brassa hamburgare till honom för att han skulle överleva eftermidagen. Sen spelade Emma och jag Alfapet och lyckades fylla hela bladet. Vi var rätt jämna, men jag vann till slut. Sen kom mannen hem och vi lagade rest-middag. Skönt ibland att bara plocka fram och micra ihop det som finns. Middagen avklarad på mindre än 25 minuter inkl uppvärmning.

Kvällen fortsatte med lite mailande till Kunskapsgården och Antons skolvecka där nästa vecka. Lite info om mat och annat de behöver veta. Kollade regionalnyheter och sen Idol med familjen. Avslutade kvällen med utfrågningen på TV4 av de röd-gröna i tio minuter innan min käre man kom på att det var fotboll Malmö-Helsingborg, då fick jag lämna över fjärrkontrollen :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar