söndag 12 september 2010

Veckans sista dag

Måste bara först skriva att min käre man kalasade i Danmark med sina jobbarkompisar ända till halv fyra i fredags morse. Moget? Nej. Han var inte så vaken på fredag kvällen som jag hade önskat :)

Igår var jag i alla fall och klippte håret vid lunchtid och frissan gjorde festfrisyr eftersom jag skulle iväg på kvällen. Det blev lockigt och väldigt snyggt. Jag har ju självfall och ibland mer än vanligt. Igår var det en sån dag, då håller frisyren också länge. Jag hade min nya svarta urringade tunika och jeanstights och svarta stövlar. Nöjd med min outfit faktiskt. Och en av mina nya halsband :) Emma, jag och maken tog sen bussen till Lund. Anton stannade hemma parkerad framför datorn och med en pizza att äta till middag i frysen. Vi släppte Emma ute vid Östra Torn där kusinerna stod på busshållplatsen och väntade. Själva fortsatte vi in till Lund och sen tåget till Kävlinge.

I Kävlinge fanns ingen buss till festlokalen så vi fick ta taxi. Kom precis i tid. Var ca 70 pers inbjudna. Vi åt jättegod buffé och sen kaffe och kaka. Det var liveband som spelade blandad musik. Vi dansade och det var trevligt, men vi drog vid halv 12 då taxikillen på vägen dit varnat oss för problem med hemresan. Det var stora fester på flera ställen i byn och ingen taxi att få loss mellan 24-03. Då valde vi att åka i förtid in till Lund istället. Gick på Glorias och dansade skiten av alla. Som vanligt :) Tog sen bussen hem och åt bacon och vita bönor med rostat bröd till nattamat. Anton vaknade och kom ner och undrade om vi inte kunde vara lite tystare, fniss...

Vaknade första gången vid 9 och gick på toaletten, somnade om efter ett tag och sen till slut segade vi oss upp vid 11. Maken bjöd på ägg och bacon, himmelskt gott dagen efter.

Dagen i övrigt gick långsamt. Emma kom med bussen halv två och vi fick skjuts ner av Anton på flakan för att möte henne. Hon fick skjuts tillbaka hem så vi fick gå ensamna hem igen. Grillade några goda kotletter och vi åt vid tretiden. Sen la vi oss i soffan och kollade den nya Robin Hood med Russel Crow. Den var så bra. Kate Blanchett är för duktig, hon spelade Marion. Emma var ute och cyklade med sina kompisar så jag fick ringa hem henne vid halv åtta. Hon kom hem och sen fikade vi mackor och te. Maten blev konstig idag, men inte undra på när man äter på fel tid från början.

Strök fyra av mina skjortor och nu är jag helt slut, det får vara för idag. God natt världen!


Emma fotade min groda bland fetbladen, den mår inte riktigt bra, tappar bitar av sig själv... synd, den var fin och passade så bra i rabatten.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar