måndag 13 september 2010

Herregud, barnen ser på Ullared

Ville inte gå upp imorse, men efter en snooze så var det ingen pardon. Upp, duscha och ner för frukost. Som vanligt kom jag först upp och gick sist hemifrån. Var på jobbet strax efter åtta. Min kollega börjar senare då han måste följa sin dotter till skolan. Hade fyra skeppningar och det var lite pyssel då två av bilarna som skulle hämta var för tidiga. Sprang genom halva plantskolan för att få papper till rätt ställe i flera omgångar.

Lunchen var gårdagens kotlett med broccoli, riktigt gott. Hade en banan på lut ifall jag skulle bli mer hungrig, men den fick ligga orörd. Försökte ringa golfen för att fixa med Antons och mina lektioner, men vår pro ville inte svara idag. Vi ska gå några lektioner innan vintern och sen köra igång igen till våren. När jag har högsäsong..... hur ska det gå? Det ska gå, för jag vill lära mig.

Emma ringde när hon kom från skolan och kände sig helt sänkt. Hon hade ont i kroppen, snuvig och mådde dåligt. Jag sa till henne att softa på soffan och dricka lite te. Vid fyra åkte jag hem och körde förbi ICA och handlade för några dagar framåt. Blev köttfärsbiffar med skogschampinjonsås, mums!

Efter middagen parkerade sig mannen framför en PC på ovanvåningen för att uppdatera sin mobil. Där blev han till strax före 21. Jag dammsög hela huset och städade hos gerbilerna med hjälp av Emma. Satte mig sedan i soffan där Ullared var på.... Suck! Kvällen avslutades med "The Good Wife" på fyran, måndagens bästa stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar