tisdag 14 september 2010

Sjukt barn


Imorse fick Emma ligga kvar i sängen. Hon var snuvig, hade ont i kroppen och allmänt dålig. Jag åkte till jobbet och lovade komma hem om hon behövde mig. Fanns mat i kylen som hon kunde värma. Vid 11 ringde hon och bad mig komma hem. Hon var trött och hungrig. Jag avslutade och körde kl 12. Vi åt lite lunch ihop och sen gjorde vi en frågesport till min kollegas dotters skolresa. Den blev riktigt bra. Kollade lite TV och sen lagade jag middag. Mannen kom hem och vi åt falukorv.


Efter middagen bakade Anton en blåbärspaj under mitt överinseende. Han ville provbaka med glutenfritt mjöl innan han skulle åka till Gamleby och hemkunskapstimmarna nästa vecka. Serverades med vaniljvisp och fick MVG av samtliga provsmakare :) Tittade sedan på Idol med familjen och en utfrågning av Alliansen på TV4 (det är val nästa söndag och jag är helt villrådig).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar