lördag 25 september 2010

Saturday, saturday....

Det blev sent igår och vi vaknade först efter 10 idag. Det blev bråttom då jag skulle på dag-SPA med några väninnor. Fick slänga i mig frukosten och sen köra in till Malmö. Tog ut pengar och fick parkering nästan precis utanför. Visserligen dyr parkering, men nära. Vi satt först i IR-bastu och det var jätteskönt, men svettigt. Sen badade två av oss, och två fick massage och sen bytte vi om. Sen satt vi och flamsade och käkade ost och kex och drack bubbel (jag drack ICA-cider...)

Tiden gick fort och helt plötsligt var klockan halv fyra och min parkering gick ut. Tjejerna skulle fortsätta ut på stan för att sen äta middag. Jag körde förbi MCD och åt en hamburgare i bilen på vägen hem. Hemma så låg Emma i pyjamas och kollade TV i sitt rum. Klockan halv fem på eftermiddagen..... Hon hade inte varit så pigg innan enligt lilla gubben. Han svidade om och stack in till Malmö för en helkväll med grabbarna. Jag stannade hemma eftersom Emma inte hade någon "barnvakt". Dessutom hade hon ju varit risig tidigare på dagen. Anton är dessutom riktigt förkyld och hostade förskräckligt inatt Jag fick gå upp och hjälpa honom ta hostmedicin. Jag kände att det var lika bra att stanna hemma, var dessutom rätt matt efter SPA:t. Och allmänt trött.

Emma och jag körde och handlade lite middag. Det blev önskemat för båda barnen: ris och lövbiff till Anton och ris och kyckling till Emma och kyckling och sallad till mig. Blev dessutom till några kycklingmatlådor till nästa vecka :) Efter maten så kollade Emma och jag på lite TV och sen spelade vi Wii-Fit. Hon hjälpte mig att skapa en profil (jag var inte så ung som jag trodde...) och sen brände jag hela 21 kalorier innan hon tog över. Men hon tröttnade rätt snabbt och vi kollade lite TV igen. Vid elva så skickade jag upp henne i sängen, hon var trött men ville inte erkänna det. Anton var parkerad vid datorn såklart, fem dagar utan den måste han ta igen.....

Före middagen så var Emma ute och fotade kossorna som är i hagen mittemot vårt hus. Härligt med "verkligheten" nära inpå. Bäst är på morgonen när solen lyser genom diset och kossorna går därnere och mumsar (utsikt från balkongen).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar