lördag 4 september 2010

Fredag har blivit lördag :)

Imorse vaknade min son redan kvart över sex. Innan min klocka ringde hade han stigit upp, ätit frukost och tagit sin flakmoped till skolan. Kvart över sju när jag står i badrummet så ringer han hem och berättar att han kommit fram till skolan. Han fryser och skolan öppnar inte förräns halv åtta. Han hatar att komma försent, men nu vet han att det tar ca 35-45 minuter att köra dit, så nästa gång behöver han inte gå upp i ottan.....

Dagen gick fort. Det var fakturor, post, leta skurmoppar, pennor, diskbänksblandare med utdragbar pip och som grädde på moset fick jag min nya dator och LED-skärm. Och Windows Seven, har man Mac hemma så är det himmelriket jämfört med det gamla jag hade. Dagen avslutades just innan klockan 5. Gick in i butiken och handlade några fler plantor till mina vinterkrukor och en jättefin bunt med mörkrosa rosor att ha på köksbordet. Tror inte jag köpt så mycket snittblommor i hela mitt liv sedan jag började på detta jobbet. Jag uppskattar det på ett annat sätt och väljer med omsorg.

När jag kom hem hade min käre man köpt en "leksak" till familjen. Wii Fit nånting..... med en sån där platta. Så nu ska vi börja träna framför TV:n, eller? En rolig leksak som förenar nytta med nöje i alla fall. Jag får lägga in min profil imorgon, spänd på att se hur gammal jag är och vilket BMI jag har enligt Wii :) Ska inte avslöja min mans ålder, men hans BMI var bra.

Vi cyklade (åkte moped) ner till pizzerian där vi mötte våra kompisar. Käkade middag och såg första halvlek av fotbollen och andra halvlek hemma hos våra kompisar. Anton stack hem efter en stund och Emma och jag cyklade just innan matchen var slut. Hon ledsnade och ville bara hem. Kvällen avslutades med Hipp Hipp på Olympen på DVD och ett glas rött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar