tisdag 7 september 2010

Tisdag kväll

Ny vecka och nya tag. Igår måndag var som vanligt, lite ont i magen och disträ, men allt gick runt. Körde till Nova efter jobbet för att lämna tillbaka en täckväst jag köpt på Stadium. Ångrade mig på färgen och kan inte bestämma om jag ska ha en annan färg. Blev pengarna tillbaka helt enkelt. Köpte dock en ny fleece till Emma och ett par joggingbrallor till Anton. Sånt som går åt. Handlade på ICA Maxi på vägen hem och till middag blev det köttfärsbiffar, potatismos och sås. Riktigt mumsigt.

Kollade på "The Good Wife" på fyran och gick sen och fortsatte läsa min Mons Kallentoft bok. Den är så himla spännande. Till slut kunde jag inte hålla ögonen öppna utan fick släcka och lägga ner huvudet ordentligt på kudden. Somnade nog på två röda.

Imorse var Anton risig. Han hade ont i magen och det kom i fel "form". Han fick stanna hemma med rostat bröd och te diet. Jobbet var lite av varje, gjorde statistiken klar för juli och har nu bara augusti kvar. Det är ju inte det roligaste direkt, men måste göras. Fick en hylla uppsatt i serverrummet av snickar-Micke. Han är snäll och hjälpsam. Idag skulle han och hans fru till sjukan igen. Hans fru har opererat bort två hjärntumörer och nåt annat och idag var de båda kallade efter en undersökning förra veckan. Han sa att det bådade inte gott, han brukade inte vara kallad i vanliga fall, men idag måste han följa med. Man kan ju inte säga "lycka till"... men jag tänker ofta på honom.

Fixade lite kontorsinköp på em och körde sedan hem just före fyra. Lagade middag och sen kom mannen hem och vi gick på föräldramöte i Emmas klass. Det var diverse om vaccinationer för tjejerna i femman och så givetvis om disco. Femmorna får alltid ha discon och tjäna pengar till sin klassresa, så även i år. Men jag ger inte mycket för vissa föräldrar i hennes klass. Tycker synd om deras barn, vem kan växa med sådana föräldrar ?? Men man får se över det och göra det man tycker är roligt och brinner för. Handlar lite om inställning :)

Hemma igen satt barnen och kollade på Idol, men när det var slut så åkte fotbollen på och den är på just nu. Rena slakten och fem noll just nu. Och lille Zlatan på hemmaplan, nuttinuttan... Stackars San Marino, nä, det är mer genant än stackars.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar