tisdag 31 augusti 2010

Gud så trött jag är på kvällarna

Både igår och idag så har jag nästan fallit i koma runt halv tio på kvällen. Fattar inte varför, är det för att det är mörkt ute, eller?

Igår var det måndag och jag började vid 8 och försökte fixa iväg en sändning till Gotland, tyvärr var det fullt på bilen/färjan så den blev ombokad till tisdag. Sen kom jag på vid lunchtid att jag hade en bokad tid på banken för rådgivning. Blev liksom lite stressigt då jag var tvungen att avsluta vid 15 för att köra hem och leta rätt på försäkringar, PPM och deklaration. Men mötet var givande. Ändrade min pensionsförsäkring och fick offert på villa och bilförsäkringar. Körde och handlade en sista burk röd färg till uterummet, fiskmat, delar till pumpen och sågspån till gerbilerna. Hem och laga mat samtidigt som mannen strök sin jättehög. Pillade med Emmas skolblogg och la in information om utedagar. Sen var kvällen slut och jag gick upp och läste en stund innan jag släckte lampan.

Imorse var jag helt slut när klockradion slog på, men det var bara att gå upp. Hade Gotland och Ludvika idag. Sen gick det i 190. Fakturera butik och parti, göra etiketter till Sockerdricksträdet (jippo som företaget är med och sponsrar till helgen), hjälpte butiken med att fixa beställning av textning av sorgband till ett begravningsarrangemang, koka kaffe säkert tre gånger, fixa inköp av andra prylar till Sockerdricksträdet. Det var många saker på gång hela tiden och jag kom inte ut från jobbet förräns långt efter halv fem. Rakt hem och laga mat och sen steka pannkakor till Emmas matsäck som hon ska ha imorgon när klassen ska gå en bit på Skåneleden. Jag tror jag går upp och fortsätter med min bok. Är inne på andra boken av Mons Kallentoft. Det är också andra boken om Malin Fors. Så himla bra. Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar