onsdag 18 augusti 2010

Dagen före...

Hela denna vecka (okejdå, måndag, tisdag och onsdag) har varit så trött. Jag har vaknat trött och lagt mig dödstrött. Börjar bli för gammal för att kalasa halva nätterna. Tur det inte är så ofta :)

Idag började skolan för Emma och hon var uppe prick sju utan väckarklocka. Kom in när stora klockan slog nere i köket och meddelade att klockan var sju och det var dags att hoppa upp. Hon klädde sig snabbare än blixten och gick ner och åt frukost. När jag skulle gå ner så gick hon upp. Hon skulle minsann krusa håret och göra sig fin. När jag ätit färdigt så gick hon till skolan, nöjd och förväntansfull. Precis som jag när jag gick i skolan, allt var roligt.

När jag kom till jobbet hade vi varken fast telefoni eller internet. Hela dagen satt jag i mobilen och ringde Telia, gud och alla andra människor. Jag hade glömt hur jobbigt det är att hålla i telefonen. Har man headset så pratar man och gör andra saker samtidigt. Nu var jag ju tvungen att prata och sen arbeta. Allt tar mycket längre tid, och man blir tokig på att allt går långsamt. Och hur handikappad är man inte utan internet...

Slutade vid halv fyra och åkte till min massör. Körde sen direkt hem och lagade middag och sen for mannen och jag på tippen med alla sopor från festen. Duschade och bytte sen lakan för de var inte så fräscha. Imorgon har vi faktiskt varit gifta i 15 år och jag är lite nojjig med bemärkelsedager, vill att det ska vara fint och rent när någon fyller år. Så var det när jag bodde hemma, viktiga dagar så skulle det vara fint och städat kvällen innan. Precis som dagen innan julafton.

Har en hemlighet till min man, men eftersom han läser detta så får det bli en hemlighet tills imorgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar