söndag 1 augusti 2010

Så var sista kvällen på semestern kommen. Landat i soffan efter ett biobesök med mannen och Anton. Vi såg Inception med bl a Leonardo DiCaprio. Den var väldigt bra och nästan 2,5 timme lång. Men vi hade de fetaste sätena (som gick att fälla) och med max benutrymme. Najs!

Har gått över en vecka sedan jag skrev. Det blev ju fest tre dagar i rad förra veckan. Slutade med Snigelfest på lördagen där för lite mat och vatten blev en betongkeps på söndagen. Jag var totalt slut hela dagen och mådde riktigt pyton. Jag vet ju att man måste äta och dricka, men vad gör man när det inte serveras tillräckligt med mat och man är borta på fest?


På måndag fm åkte vi iväg till Tyskland och destination Lübeck. Kom fram och gick en runda på stan på kvällen efter en pangmiddag på en trevlig restaurang vid kanalen. Somnade fram på kvällen i vårt 4-bädds familjerum på ett trevligt hotell precis utanför Holstentor (Lübecks medeltida stadsport).



På tisdagen var vi på Hansapark och åkte karusell hela dagen. Det var ju lite kö så man fick ha tålamod. Mannen och jag åkte "Fluch von Novgorod" och köade en hel timme för det. Men vilken åktur, det bästa jag gjort någonsin.... Vi kom tillbaka till hotellet vid 21 tiden och man kan säga att alla var rätt trötta :) men glada.



På onsdagen hade vi bestämt oss för Sealife i Timmendorfer Strand, men det var mega-kö så vi backade och körde direkt till Calles i Heligenhafen och bunkrade upp vin och öl-lagret för vår fest och lite till senare. Var hemma igen vid 22 tiden och det var verkligen skönt att komma hem och sova i sin egen säng. Jag gillar min säng.

På torsdag så regnade det som tusan och mannens kompis Björn kom hit på em och de spelade gitarr. Jag åkte på shoppingrunda och kom inte hem igen förräns 18.30. Jo, jag hade flera stora påsar med kläder med hem. Nu återstår bara att välja det som jag ska behålla och lämna åter det jag inte ska ha. Tricky... Vi åt alla middag och sen badade och bastade vi. Emma hade en kompis som sov över och de höll sig mest för sig själva på Emmas rum. Fick ett jättefint armband i silver av Björn. För en massa födelsedagar och fester han missat. Blev verkligen jätteöverraskad. Mannen fick ett halsband med en drake som var jättefint. Det som var tråkigt var att Björn skulle skilja sig. Fast givetvis rätt beslut för honom, och hans barn verkade ta det bra. Detta är den andra av mannens vänner som denna sommaren berättat att de ska skilja sig...

På fredagen hände nog inte så mycket, dåligt väder och allmänt trist. På lördag så mekade mannen och Anton moppar och jag målade rött på uterummet och oljade en ytterdörr och stålborstade och tvättade den andra. Blev fint när oljan kom på. Anton körde moppe fram och tillbaka på gatan och till och med jag fick en åktur :) Sen gjorde vi pizza och åt till middag. Kvällen avslutades med en film.


Idag packade vi Emmas väska och efter lunch så åkte hon båge med mannen till Skurup och 4H-lägret och Anton och jag tog bilen. Framme i Skurup så körde mannen och Anton iväg på bågen och jag stannade kvar och sa adjö till Emma och Ylva med föräldrar. Ylva är Emmas gamla dagiskompis från Svedala och detta är deras äventyr denna sommar. Mysigt!

Så var semestern slut. Vi har hunnit med en massa roligt och uterummet är nästan klart. Saknas lite av varje, men i stort sett ok. Vi får pyssla klart det inom de närmaste veckorna så det inte blir för kallt. Så länge det är varmt ute så är det ok att jobba ute när man kommer hem från jobbet, om man orkar. Jag kan ju bara måla, allt snickrande överlåter jag till mannen. Han kan sånt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar