söndag 29 augusti 2010

Natt mot söndag

Imorse vaknade vi tidigt och tog ett morgondopp. Min käre man trodde jag skojade när jag berättade för honom att klockan bara var kvart över åtta när vi stod och torkade oss efter badet. Åt frukost och sen började det ösregna. När regnet var över så tog vi ur fönstren i uterummet och jag började tejpa och täcka över det som jag inte ville måla på av misstag. Då började det regna igen, men bara lite...... Fortsatte måla ytterväggarna på uterummet och vädret blev bara bättre och bättre. Solen sken och det blev riktigt varmt. Är nu bara ca 1 kvadratmeter kvar att måla, så ny färg behöver köpas in innan allt är helt klart på utsidan. Mannen monterade ner Antons säng och jag la ut den på Blocket. Inom en halvtimme var den såld till en polis i Lund. Anton fick sin nya bäddsoffa "installerad" och var nöjd som en tupp.

När färgen var slut så satte jag på grillen. Min käre man hade hjälpt Emma med hennes "nya" rum, så nu har hon en komplett myshörna med madrass och en massa kuddar. Vi åt middag och sedan slog vi på bastun och badade alla fyra. Det var riktigt härligt. Årets sista dopp i varmt vatten. Imorgon är det AV och pooltäckte på för vinter. Fr o m imorgon är det kalla dopp och bastu som gäller, men det är helt ok för mig. Vi har haft en fantastisk säsong i poolen denna sommar.

Kollade en film och nu är den slut och Emma och maken sover i soffan. Anton gick precis upp, hoppas han lägger sig och inte sätter på datorn. Det är dags att sova. Natti




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar