söndag 15 augusti 2010

Söndag kväll igen

Då har vi haft bikemeet i år igen. Det var fantastiskt roligt. Tog ledig i fredags em och åkte hem och fixade tillsammans med mannen. Det var det sista på tältet, fixa, piffa och organisera upp "campen". Det regnade på lördagmorgonen när vi vaknade och vi kom överens om att skaffa en jättepresenning för att täcka in området från tältet mot planket, en yta på ca 4x8 meter. Mannen drog till stan och handlade och jag började med maten. Koka pasta, skära alla grönsaker och lägga i påsar. Allt klart att bara blanda ihop några minuter innan servering. Ställa ut bord, stolar, dukar, soptunnor och annat som behövs när man är många människor. Skylta huset för toaletter, fixa musik på alla bärbara datorer, fixa till discoljus i stora rummet (som vi för övrigt aldrig dansade i...) Allt sånt som gör festen minnesvärd. Som tar lite extra tid. Men som är just det. Och lika roligt varje år.

Vi fick upp presenningen och sen började det regna på riktigt. SMHI hade i sin prognos lite regn under dagen men inga mängder. Tydligen föll det 66 mm under lördagen. Vi fick sopa undan vattnet för att undvika pölar. Sen skulle jag skjutsa Emma till en kompis och gasen var nästan slut så jag fick köra en vända till på OK och byta flaska. Jag var i duschen 16.15 vilket var toksent. Jag kom ner med blött hår när första gästen kom. Men det är bikemeet och då finns inga regler :)

Gästerna droppade in och Anton stod i "kassan". Alla fick band runt handen... Sen körde vi på. God mat på grillen, kaffe och sedan ost och kex efter musikquizen. Godis lite senare och ett konstant badande i poolen. Och dans nästan hela tiden. De sista gästerna gick nog klockan halv fem och då släckte vi ner och gick och la oss. Vi glömde alldeles bort nattamaten så vi har drygt 40 grillkorvar att äta upp eller frysa in :)

Vaknade halv tolv och gjorde frukost till alla som sovit över plus våra grannar. Vi satt alla ute och åt och snackade. Sen kollade vi på alla bilder och filmer från festen och skrattade så vi grät. Något senare packade gästerna ihop och körde iväg. Själva så var det städa, tvätta, skura golv, plocka ihop och tömma sopor. Mycket blir det :) Hoppade i poolen när jag var klar och tog en utedusch efteråt. Klädde mig i rena kläder och fixade lite mat till oss. Emma kom som tur var hem genom Mimmis försorg, ingen av oss ville inte köra bil idag.

Sitter nu i soffan och vilar efter en god glass. Jag orkar inte mer, tror jag går upp och lägger mig. Nöjd med min (vår) helg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar