fredag 6 augusti 2010

Var på massage i onsdags och det var jätteskönt. När jag kom hem var det dags för poolparty för Anton och hans kompisar. Grilla hamburgare, plocka fram chips och godis, servera glass och sen bara hålla mig borta. Jag städade hela övervåningen och det kändes bra. En av Emmas fiskar hade dött, så jag fick spola ner den i toaletten.

När alla grabbar åkt så städade Anton undan och mannen och jag åt lite rester. Kollade en stund på TV men kände mig trött och la mig hyfsat tidigt.

På torsdagen så jobbade jag hela dagen, gick bra. Chefen hade kommit tillbaka och jag fick utrett lite grejor som hängt löst. På vägen hem åkte jag förbi Colorama för att kolla tapeter till vår nya omorganisation på övervåningen. Anton ska få vårt rum och en ny bäddsoffa, Emma ska får väggen in till Antons rum utslagen = två rum blir ett. Jag och gubben får "sviten" med utgång till balkongen (det som tidigare var allrum med TV och datorplatser till barnen). Vi får det fetaste rummet med både fönster och utgång till balkongen. Härligt, blir väldigt spacigt. Vi hade inget litet rum innan, men detta är i alla fall 6-7 kvm större än vårt gamla. Man kanske skulle kunna få en läshörna vid fönstret? En bokhylla för sina böcker? Vi får se vad alla pengar räcker till. Barnen behöver inte omtapetsera sina "nya" rum, men jag vill ha ny fondtapet och målat i vårt nya rum. Och en ny garderob eftersom vi inte kan flytta den vi har, den är fast.... Men det blir bra för Anton och allt annat skit man måste stänga in bakom dörrar.

Efter Colorama var jag på Byggmax och köpte några plåtar till uterummet. När jag kom hem så insåg jag att jag glömt djuraffären och en ny fisk samt filter till pumpen. Det var bara att köra rally ner dit och fixa det. Fisken är tyvärr mindre än den gamla så hon kommer att märka det direkt, men enligt djuraffären är det inte mitt fel. Värmen har slagit hårt på små akvarium tröstade han mig med.

Vi grillade lite goda schnitzlar och sen satt mannen och lekte med sin nya Samsung Galaxy som han köpt som jobbtelefon. Jag har ju en HTC så han behövde lite Android-tips. Glad man kunde stå till tjänst med lite tekniska tips, brukar ju vara helt tvärtom i vår familj :) Kolla FB och mailade lite. Såg lite på TV och hoppade sen i säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar