måndag 23 augusti 2010

Måndag kväll igen



Helgen gick fort. På lördag morgon kom min käre man på att nu skulle vi slå ut väggen mellan barnens rum. Vi hade pratat om det, men att vi skulle göra det så snart kanske inte var min plan. Det betydde att bäddsoffan i allrummet måste ner till nya uterummet, våra sängar in i allrummet, Antons säng och skrivbord in i vårt rum och Emmas alla grejor skyfflade till ena sidan och inplastade. Sen slog han ut väggen och jag städade upp efteråt. Emmas nya rum blev jättestort, och hon blev jätteglad (på bilden ovan står hon i Antons fd rum och tittar in i sitt gamla rum där jag står och fotar).


På kvällen gjorde vi smaskiga wienerschnitzlar och en gudomlig sås till. Satt hela kvällen i soffan i uterummet och bara beundrade vår uteplats. Emma dansade och underhöll oss mest hela tiden.... Hon har faktiskt blivit riktigt duktig på att sjunga och spela gitarr.


På söndagen var det planerat att jag skulle måla på uterummet och mannen skulle snickra på cykelskjulet, men när vi väl kom ut och var påklädda så började det regna, och sen regnade det mest hela eftermiddagen. Emma och jag for till Nova och handlade gympakläder till henne. Sen gick vi varsin väg, hon köpte nagellack och annat smink och jag två bh:ar samt tre skjortor på H&M i min favoritmodell. Har redan tre likadana, fast nu har jag tre färger till.

Blev favoritpastan med lövbiff, dijonsenap, creme fraiche och syltlök till middag. Kunde inte låta bli ett litet glas rött till det fast det var söndag. Helgen var därmed över.

Idag var det tungt att gå upp. Barnen gick upp och till skolan utan vår inblandning, skönt att slippa stå och fixa frukost till mer än sig själv :) Hade att göra hela dagen på jobbet. Faxen funkade inte och först trodde vi det var själv apparaten, sen upptäckte jag att det inte fanns någon ton och då var det fel på linan. Så nu är vi utan fax, igen :( Idag var också alla på kontoret tillbaka efter semestern så vi var full styrka på fikat på morgonen. Trevligt, men nu är det inte det härliga lugnet längre. Saknar det lite faktiskt.

Till middag blev det köttfärssås och spagetti och lite strykning efter det. Sitter nu och glor på Fångarna på fortet, en serie som gick på 90-talet tror jag och som nu fått en revival.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar