tisdag 3 augusti 2010

Igår slog klockradion på kl 06.55 och jag snoozade faktiskt bara en gång sen gick jag i duschen. Tycker att jag var lite duktig faktiskt, även om jag var helt slut. På jobbet var det bara jag och TA och innan lunch så stack han iväg så jag var ensam hela eftermiddagen. Gick igenom alla posthögar och sorterade och sorterade tills jag var alldeles vimsig. Åt lunch i ensamhet med Skånskan som enda vän. Det var skönt att sitt själv och läsa. Eftermiddagen gick fort, mer sorterade och en tur med posten runt bygget. Hälsade på alla människor och fick med mig en fet bunt följesedlar in på mitt bord.

Glömde ju berätta att jag lämnade bilen på reparation idag. Fick ju en tvåa på bilbesiktningen i juni och de sa att jag måste byta bakre ljuddämpare. Bilen fick ju stå hela semestern eftersom vi inte behövde den då, men nu är det ju jobb igen för oss båda, och regnar det så kan mannen inte åka båge. I alla fall så ringde han mig på fm igår och berättade att nu var den klar och att det blev billigt. 160 kr för byte av en packning. Gissa om jag blev glad :) istället för 1500 kr för ljuddämparbyte. Jag körde raka vägen till besiktningen som hade öppet till 18 och fick igenom den.

Hemma igen vid 18 så städade jag Emmas rum eftersom hon är på läger. Bäst att passa på när hon är borta, annars kan man inte slänga något... Mannen snickrade på cykelskjulet och Anton åkte till ICA på moppen för första gången. Han skulle handla läsk :) Gick bra, han hittade en bra väg som inte var läskig och bra svängar och god sikt. Vi grillade en fläskfile och god sallad till och var inte klara med middagen förräns halv 9. Glodde lite på TV och sen gick jag och la mig för jag somnade i soffan med jämna mellanrum. Tar hårt att gå tillbaka till vanliga tider igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar