lördag 21 augusti 2010

Kvällen efter


Igår firade vi alltså 15-årig bröllopsdag. Hade utvecklingssamtal på Antons skola på morgonen och jobbade sedan två timmar. Åkte hem och satte mig på mannens MC för vidare tur till Skryllegården och lunch bestående av hemlagad lasagne. Fantastiskt god! Körde vidare till Smygehamn och vår guldsmed James Gaddenius. Där hämtade vi våra renoverade (läs nya) ringar och körde sedan bort till Pärlan vid Beddinge strand. Gick ner på stranden och satte oss och tittade ut över havet. Vi hade en pytteliten Prosecco med oss som var nästan kall... delade den och bytte ringar, igen. De var helt fantastiskt fina. Det är andra gången vi ger uppdraget till James och får tillbaka något så fint och helt eget. Ingen har något som vi :)


Körde hem och hämtade barnen och for vidare i bil till Lund. Vi åt kebab på Kebab House och sedan såg vi den nya Karate Kid med Jackie Chan. Det var helt ok. Körde förbi Mimmi på vägen hem och visade ringarna. Kändes viktigt att hon fick vara med.


Idag tog vi lite sovmorgon och låg kvar när barnen stack till skolan. Härligt!!! Jobbade fram till halv fyra och åkte sedan och hämtade ett grindsläp på OKQ8. Lastade plommonträd, eller vad som var kvar av det. Trädet har vält pga för mycket frukt, det blev tungt. Körde på tippen och sedan hem. Bytte om och åkte med Emma på ICA och handlade middag. Blev kyckling och ryggbiff på grillen med lite god sås och sallad. Sen såg vi på Prinsessan och grodan som mannen tankat hem för lääääääänge sedan. Var läge att se den idag. Den var mycket söt. Sen blev Emma trött och gick och la sig, mannen gick efter henne och jag fick Anton i säng fast han inte ville. Nu är det bara jag kvar..... Jag är trött, men på något sätt kan jag inte gå och lägga mig. Jag är glad och lycklig och så himla nöjd med min helt fantastiska nya ring. Jag är ju bara gift, vi förlovade oss aldrig, men jag har två ringar som sitter ihop så att man får illusionen av att jag är både förlovad och gift. Tramsigt, men en kvinna som bara har en ring är inte riktigt gift har jag fått för mig, och ingen hade frågat om jag var gift om jag bara hade en ring. Så det kanske inte bara mig det är fel på :) NU ska jag logga ut och gå och lägga mig.

Tänk vilken tur jag har, en helt fantastisk man och två snälla barn. Kan man önska sig mer?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar