torsdag 12 augusti 2010

Onsdagen

Vaknade på morgonen och var stel i kroppen. Duschade och tvättade håret och körde till jobbet. Fakturerade och sorterade in samt städade bort lite gammalt. Hade ingen mat så det blev att köpa något fryst till lunch. Blev en pasta med lite goda tomater till. Körde hem vid halv fyra och hämtade Emma. Hon skulle panta och jag skulle handla mer till festen. Det blev en hel vagn full med läsk, korv, bröd, snacks, ost och annat. Nu har jag bara frukt, godis, grönsaker på fredag och det beställda köttet plus potatissallad från Anderssons kök på lördag em. Allt är förberett hemma med engångsartiklar, vinglasen framtagna och diskade. Tältet är uppe och belysning klar och "camp-flaggan" är hissad. Vi har beställt fint väder och helst inget regn, och det ser bra ut på väderleksrapporten. Ser fram emot att börja fixa i köket på lördag. Har lite funderingar på att byta ut en sallad mot en annan (det är ju en grillfest med olika sallader till) men har inte hittat någon jag riktigt faller för. Får väl fila på ett byte till nästa år. Har inte tid att experimentera innan lördag.

Kollade på Livvakterna på SVT1 och sen gick jag och la mig. Jag gillar danska serier, de har något som svenska tv-program inte har. Kanske inte Lars von Trier dogma-style, men deckare, thriller och drama är danskar riktigt bra på. Man blir nostalgisk och tänker på Matador... den är från tidigt 80-tal tror jag och håller än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar